Debriefing – Eveniment IV – Ăla cu valorile

Evenimentul cu numărul IV, cunoscut și ca ăla cu valorile a atras oameni noi cu un vibe fain și povești interesante.

Am deschis subiectul povestind un pic cum ajunge o companie să se gândescă la valori, cum se face legătura dintre brand, marketing, vânzări, valori, angajare și managementul performanței. Am început de data aceasta cu un speech pentru că subiectul e o umbrelă mare și am vrut ca lumea să înțeleagă cadrul mai larg al discuției.

Ne-am mutat apoi spre a numi fiecare o valoare personală și cum arată ea la serviciu din acțiunile noastre. Am făcut asta ca să exemplificăm legătura dintre acțiuni și valori și să înțelegem că valorile pot exista fără ca ele să fie trâmbițate sau afișate și se văd de fapt prin acțiuni.

Paranteza interesantă e că deși eram un grup spontan, fără nicio legătura unii cu alții, am produs un set comun de valori, ceea ce vine să susțină și din partea eșantionului nostru statistic că toată lumea caută un set mic de motivatori și valori în mediul profesional:

  • recunoaștere
  • corectitudine & onestitate
  • profesionalism
  • respect
  • colegialitate
  • responsabilitate

mde

După acest pas, ne-am spart în două grupuri pentru un studiu de caz: un grup de top management și un grup reprezentant al angajaților, fiecare cu sarcina de a gândi strategia de creare și diseminare a valorilor în propia companie. la final, fiecare grup și-a spus abordarea și am alipit ideile pentru o imagine completă.

Concluziile au fost undeva în zona următoare:

cel mai organic și simplu moment de a construi aceste valori și de a le discuta conștient și asumat este în faza de început a companiei când încă vorbim de un grup de oameni care stau împreună pentru că sunt uniți de un ceva comun

cel mai dificil moment de a creiona valorile este când compania are o infuzie de management care nu a crescut odată cu ea, existând riscul de a impune top-down o cultura care e diferită de cultura reală a companiei

valorile rămân o vorbărie inutilă când managementul, la toate nivelele lui, nu se ghidează după ele și nu le transpune consistent în acțiuni

valorile rămân doar cuvinte dacă nu se intervine constant și planificat la propagarea lor și la transpunerea lor în realitate, acțiune care se poate întinde pe multe luni, poate chiar ani

cultura unei companii este creată de management și apoi propagată invizibil, în toate aspectele negative sau pozitive, de către angajați

un mod fain de a promova valori este prin identificare exponenților existenți și prin promovarea lor ( ceva în genul: Be like George)

Lumea a spus că întâlnirea a fost valoroasă, interesantă (cu capul drept, nu înclinat, ceea ce ar fi fost de rău), informativă, faină și super tare. Lumea a mai spus că ne lipsesc managerii din grup și că nu avem destulă diversitate în opinii, cumva ajungem să ne strângem cei ce gândim la fel.

Finalul a fost minunat: Oamenii sunt cele mai extraordinare chestii!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create your website at WordPress.com
Get started
%d bloggers like this: